Zin om verder te lezen?
Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.
Bij VOV trappen we het L&D-jaar af door terug te keren naar de basis. In januari nemen we dan ook leerstrategieën, -beleid en -visie onder de loep. Zo vroegen we Joke Hollants, Adviseur Digitale Vaardigheden bij d-teach, wanneer e-learnings binnen een leerstrategie passen, welke fouten je best vermijdt en wat een e-learning dan juist tot een succes maakt. “Een goede e-learning levert real-life situaties, case studies, hands-on-informatie enzovoort in verhaalvorm aan, zodat werknemers hun werk beter kunnen doen”, aldus onze gesprekspartner.
Joke Hollants begon 10 jaar geleden met het maken van e-learnings. Al gauw kruiste haar pad dat van Lieselot Declercq, mede-oprichter van d-teach. Bij de eerste online school van België stroomden toen ook vragen van bedrijven naar asynchrone trainingen binnen. Met Joke Hollants werd d-teach online training opgericht. Daar streven ze ernaar e-learnings didactisch te onderbouwen zodat er bij cursisten weldegelijk iets blijft hangen.
Joke: “We willen mensen zelfredzaam maken bij het creëren van e-learnings met onze train de traineraanpak. Mijn expertise zit voornamelijk in het creëren van asynchrone modules, maar ook in het adviseren bij en reviewen ervan. De mensen die bij ons komen aankloppen, hebben meestal al een e-learning, platform of tool. Vaak zijn zij ermee gestart ten tijde van Covid-19, maar komen ze nu tot de conclusie dat het niet goed werkt of dat het niet genoeg gebruikt wordt. Een goede e-learning levert...
Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.