Zin om verder te lezen?
Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.
Een boek lezen over digitaliseren wanneer je zelf net in een groot digitaliseringsproject zit….was het karma? Was het een teken? Het was in ieder geval zinvol!
Mijn enthousiasme voor het boek werd meteen gestimuleerd door het voorwoord waarin Jurgen Ingels meteen de vinger op de wonde legt: digitalisering laat bedrijven toe om tijd de reduceren. Laten we eerlijk zijn: ook ik zucht diep wanneer ik een organisatie email en een automatisch antwoord krijg “dat er binnen de 10(!) dagen gereageerd zal worden”. Really?
Peter Snoeckx maakt in het eerste hoofdstuk duidelijk dat bij digitale transformatie de klant centraal moet staan. Digitaliseren gaat niet alleen om het anders organiseren van processen maar misschien gaat het nog veel meer over het creëren van een meerwaarde en een WOW-effect bij klanten. Klanten die trouwens door diezelfde digitalisering meer informatie, meer keuzes en meer mogelijkheden tot feedback hebben.
Digitaliseren is volgens de auteur duidelijk geen eenmalig evenement, maar een proces dat verschillende fases doorloopt.
Snoeckx heeft hiervoor een 6-trapsmodel uitgewerkt, dat iedere organisatie moet betreden om zinvol en succesvol te digitaliseren...
Om dit artikel verder te lezen moet je lid zijn van het VOV netwerk.
Ben je reeds lid? Log dan nu in om verder te lezen.