Op 28 november 2025 vond de laatste VOV-Pitstop van het jaar plaats. Een van onze leden, Deloitte, zette voor de gelegenheid de deuren van hun kantoorgebouw op de luchthaven van Zaventem voor ons open. Deze VOV-Pitstop én de voorafgaande VOV-Book & Breakfast stonden in het teken van het aanwerven, opsporen en cultiveren van (jong) talent. We keken naar mooie voorbeelden van preboarding, onboarding en programma's voor (young) potentials. Blik door de ogen van VOV-Community Manager Walter Schroven terug op de dag.

Auteur: Walter Schroven
Reageer nooit vanuit je eerste emoties, laat het een nachtje bezinken voor je reageert.
Dat advies pas ik vaak
toe, en het heeft me al veel ellende bespaard. Al heb ik er mijn eigen variant
van gemaakt: ik schrijf mijn emoties, frustraties of ergernissen meteen van me
af — zonder ze te delen. Het haalt de spanning weg, het geeft me het gevoel dat
ik het “gezegd” heb, zonder dat de wereld het hoeft te zien.
Maar de toon van de aanhef van deze post staat helemaal haaks tot de boodschap die ik wil brengen: ook na een nachtje slapen voel ik nog steeds dezelfde warmte, voldoening en gelukzaligheid als gisteren — aangevuld met een paar waardevolle inzichten.
Even terug in de tijd:
Pieter Goudeseune, een inspirerende connectie uit mijn NMBS-periode, zag kansen
voor VOV lerend netwerk en bood de mogelijkheid aan om een VOV-Pitstop te
organiseren bij Deloitte in Zaventem. Een prachtige locatie, een indrukwekkende
aula én een netwerkzone die je meteen energie geeft. Ideaal — zelfs meer dan
ideaal — voor een Pitstop.
Lees verder onder de afbeelding.

Van daaruit kwam alles in beweging. We vonden zonder moeite zes toppers die wilden spreken, met als kers op de taart een boekvoorstelling die veel verder ging dan de klassieke formule. Dit moest gedeeld worden. En dat deden we. Met succes: voor het eerst in mijn VOV-carrière gingen we vlot over de kaap van 100 deelnemers voor dit type — normaliter intiemere — event.
En toen kwam de ochtend van het evenement. Eén collega al ziek, en om 6u30 een telefoontje van een andere collega die gestrand was en écht niet verder kon. De eerste zweetdruppeltjes verschenen.
Met een bang hartje richting Zaventem… waar ik verwelkomd werd door drie medewerkers van Deloitte die klaarstonden om ons op alle mogelijke manieren te ondersteunen. Niet alleen een top-locatie dus, maar ook een team dat onze missie écht mee mogelijk maakt. De angstige zweetdruppels maakten plaats voor… tranen van dankbaarheid.
De opluchting groeide
toen de gasten één voor één binnenwandelden. En opnieuw gebeurde er iets
bijzonders: bijna iedereen vroeg spontaan of ze konden helpen. Op dat moment
viel het muntje nog dieper.
Lees verder onder de afbeelding.

VOV is een lerend netwerk — en het succes van onze initiatieven komt niet alleen door het VOV-team, maar minstens evenveel door het VOV-netwerk. Het gevoel van samenhorigheid, verbondenheid en “we delen, we connecteren, we dragen samen” was zelden zo tastbaar. Onze leden kwamen niet alleen om te leren, maar ook om te ondersteunen.
En als je weet dat er daarna nog een programma volgde boordevol variatie, kwaliteit en warmte… dan begrijp je waarom ik — zelfs nu, dagen later — nog steeds op wolkjes loop.
Ja hoor: ook na twee
nachtjes slapen zijn de positieve emoties er nog steeds. Helemaal klaar om
gedeeld te worden.
Met dank aan
Leticia Vandemeesche, Kristof Braekeleire, Katrijn Steenbeke, Tine Van Duyse, Dominic Rossi, Nathalie Vandaele, Katrien Verhulst, Koen Dierckx, Thomas van Eeckhout en alle aanwezige VOV-leden en sympathisanten.
Maar zeker ook aan Suzy Kiss en Tess van Linden — zelden zichtbaar op het podium, maar van onschatbare waarde achter de schermen.
Terugblik: VOV-Pitstop 'Onboarding & Young Talent in beweging'